optyk green/ tychy

7 porad dla zdrowych oczu

Przedstawiamy 7 porad dla zdrowych oczu. Aby nasze oczy były zdrowe przez lata należy o nie odpowiednio zadbać. Jeśli nie będziemy odpowiednio pielęgnować oczy będą one zmęczone, przekrwione i podrażnione.

Zadbaj o odpowiednie światło

Oczy nie lubią zbyt słabego, ani zbyt mocnego światła. Nie czytajmy zbyt długo przy słabym oświetleniu np. lampki nocnej. Ważne jest także ustawienie komputera, światło słoneczne nie powinno bezpośrednio padać na ekran monitora. Ekran komputera ustawiony na wprost okna, będzie powodował niekomfortowe odbicia.

Nie zapominaj o mruganiu

W normalnych warunkach mrugamy 10-20 razy na minutę i powoduje to optymalne nawilżenie oczu. Podczas pracy przy komputerze mrugamy znacznie rzadziej. Może powodować to wysychanie oczu, co będzie skutkować zaczerwienieniem i dyskomfortem. Dlatego pracując przy komputerze należy co pół godziny robić przerwy i patrzeć w dal.

7-porad-dla-zdrowych-oczu

Wysypiaj się

Nie rezygnuj ze snu. Aby oczy były zdrowe i wypoczęte śpij w zaciemnionym pomieszczeniu. Dla zdrowia oczu powinniśmy spać co najmniej 8 h dziennie.

Pamiętaj o dokładnym demakijażu 

Resztki tuszu i cieni do powiek, mogą podrażniać spojówki, przesuszać delikatną skórę wokół oczu i przyczyniać się do powstawania zmarszczek. Aby temu zapobiec, wystarczy zadbać o odpowiedni demakijaż oczu. Pamiętaj jednak, aby nie trzeć i nie rozciągać skóry wokół oczu.

Nie zapominaj o kremie pod oczy

Cienka skóra wokół oczy pozbawiona jest gruczołów łojowych i podściółki tłuszczowej. Charakteryzuje się także słabym krążeniem krwi i limfy, przez co łatwo tworzą się na niej zasinienia i zmarszczki. Stosowanie kremu pod oczy pozwoli na zachowanie skóry wokół oczu w odpowiedniej kondycji.

7-porad-dla-zdrowych-oczu-2

Chroń oczy przed słońcem

Pamiętajmy o okularach przeciwsłonecznych. Nośmy je także zimą. Odpowiednie okulary powinny mieć filtr UV, który będzie Nas chronił przed szkodliwym promieniowaniem.

Właściwa dieta

Prawidłowa dobrana dieta chroni oczy i zapewnia ich właściwe funkcjonowanie. Warto wzbogacić menu o produkty zawierające luteine i zeaksantynę (np. szpinak, jarmuż, natka pietruszki), witaminy A, C i E (np. cytrusy, brokuł, kiwi, awokado, oleje roślinne, marchew) oraz kawasy omega-3 zawarte w rybach.

Reasumując

Poza stosowaniem powyższych zaleceń należy pamiętać o regularnych kontrolach u okulisty. Uogólniając ogólnie rozumiany zdrowy styl życia i dbanie o siebie zagwarantuje nam zdrowie oczy i całego organizmu na całe lata.

 

Spodobało się? Udostępnij znajomym

You Might Also Like

  • Patrycja
    24 listopada 2016 at 10:42

    Dzięki za porady. Przydadzą się. Od siebie dodałabym że oczy warto nawilżać 🙂

    • Magdalena
      8 grudnia 2016 at 13:23

      Tak od czasu do czasu krople nie zaszkodzą 🙂 Jeśli mamy większy problem z suchym okiem to lepiej wybrać się do lekarza.